کد خبر : 176847
تاریخ انتشار : یکشنبه 5 دی 1400 - 18:26

میدان شهرداری سابق کرمانشاه ثبت ملی شد

میدان شهرداری سابق کرمانشاه ثبت ملی شد

ایسنا/کرمانشاه مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از قرار گرفتن میدان شهرداری سابق کرمانشاه در فهرست آثار ملی خبرداد. امید قادری در گفت و گو با ایسنا، بااشاره به قدمت میدان شهرداری سابق کرمانشاه، اظهارکرد: از حدود سه ماه پیش با همت مردم و بویژه کسبه ای که در حوالی میدان شهرداری سابق

میدان شهرداری سابق کرمانشاه ثبت ملی شد

ایسنا/کرمانشاه مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از قرار گرفتن میدان شهرداری سابق کرمانشاه در فهرست آثار ملی خبرداد.

امید قادری در گفت و گو با ایسنا، بااشاره به قدمت میدان شهرداری سابق کرمانشاه، اظهارکرد: از حدود سه ماه پیش با همت مردم و بویژه کسبه ای که در حوالی میدان شهرداری سابق کرمانشاه هستند، تلاش هایی را برای جمع آوری مستندات، به منظور ثبت ملی جداره های این میدان قدیمی در دستور کار قرار دادیم.

وی تصریح کرد: پس از جمع آوری مستندات، پرونده  را به وازت میراث فرهنگی ارسال کردیم تا در جلسه شورای ثبت آثار ملی مورد بررسی قرار گیرد که خوشبختانه این جلسه اخیرا برگزار شد و با دفاعی که همکاران ما از این پرونده داشتند، میدان شهرداری سابق کرمانشاه در فهرست آثار ملی قرار گرفت.

مدیرکل میراث فرهنگی استان اضافه کرد:جداره های میدان شهرداری سابق کرمانشاه سال ۱۳۱۴ در دوره پهلوی اول بنا شده، اما برای ساخت آنها از معماری دوره قاجار نیز اقتباس شده است.

وی تاکید کرد: قدمت این جداره ها در ضلع جنوبی، شرقی، شمال شرقی و جنوب غربی و نوع تزئینات آنها باعث شد تا برای قرار گرفتن در فهرست آثار ملی واجد شرایط شناخته شوند.

قادری تصریح کرد: واقع شدن میدان شهرداری سابق کرمانشاه در بافت تاریخی و قدیمی شهر هم یکی از عوامل تاثیر گذار برای ثبت ملی شدن آن بود و کسبه این محل هم در این راه همکاری بی نظیری با ما  داشتند.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خرید انواع هدایای تبلیغاتی لاکچری

دانلود زيرنويس ويدئو

آموزش زبان آلمانی

رپورتاژ آگهی خوب یا بد؟

تعمیر گیربکس اتوماتیک

سم ساس کش بدباگ اوت

شیشه خودرو تهران

اهنگ

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح  

خرید رپورتاژ آگهی