کد خبر : 209196
تاریخ انتشار : شنبه 24 آبان 1404 - 18:20

موتور V6 هیبریدی جدید هوندا برای شاسی‌بلندها و کامیون‌های بزرگ نسل بعدی، بخشی از یک برنامه‌ی هیبریدی گسترده‌تر

موتور V6 هیبریدی جدید هوندا برای شاسی‌بلندها و کامیون‌های بزرگ نسل بعدی، بخشی از یک برنامه‌ی هیبریدی گسترده‌تر

هوندا داره یک بازنگری و ارتقاء گسترده توی خط تولید خودروهای هیبریدی، پلتفرم‌هایی که زیرشون قرار می‌گیرن، و واحدهای محرکه‌شون انجام می‌ده، چون انتظار داره خودروهای هیبریدی برای مدت طولانی حضور داشته باشن. توشیهیرو میبه (Toshihiro Mibe)، مدیر عامل هوندا، می‌گه این بخشی از یک برنامه‌ی بزرگتر برای افزایش تعداد هیبریدی‌ها در سطح جهانه، به

هوندا داره یک بازنگری و ارتقاء گسترده توی خط تولید خودروهای هیبریدی، پلتفرم‌هایی که زیرشون قرار می‌گیرن، و واحدهای محرکه‌شون انجام می‌ده، چون انتظار داره خودروهای هیبریدی برای مدت طولانی حضور داشته باشن. توشیهیرو میبه (Toshihiro Mibe)، مدیر عامل هوندا، می‌گه این بخشی از یک برنامه‌ی بزرگتر برای افزایش تعداد هیبریدی‌ها در سطح جهانه، به خصوص توی آمریکای شمالی که قراره فراتر از سه مدل فعلی گسترش پیدا کنه.

موتورهای ۴ سیلندر و V6 جدید، واحدهای محرکه و بسته‌های باتری برای خودروهایی که روی پلتفرم‌های جدید سوار می‌شن، با ساختارهای بدنه‌ی جدید و جذاب و ویژگی‌های ایمنی اضافی، در راه هستن. اولین مدل‌های نسل بعدی قراره از سال ۲۰۲۷ عرضه بشن.

علاوه بر یک پلتفرم سایز متوسط جدید برای هوندا سیویک، CR-V، آکورد و پرلود نسل بعد، هوندا همچنین داره یک پلتفرم سایز بزرگ جدید رو برای شاسی‌بلندها و کامیون‌های سگمنت D خودش آماده می‌کنه.

برای تأمین نیروی مدل‌های آتی پلتفرم سگمنت D، هوندا یک موتور V6 و سیستم هیبریدی جدید رو برای مدل‌های آمریکای شمالی خودش توی دست تولید داره. مدل‌هایی مثل هوندا پاسپورت، پایلوت، و ریج‌لاین، و همچنین مینی‌ون اودیسه و آکورا MDX رو در نظر بگیرید.

افزودن یک خانواده‌ی V6 دیگر

هوندا در حال حاضر سه خانواده‌ی موتور V6 داره، اما یه موتور جدید با مشخصات بهتر برای تأمین نیروی خودروهای بزرگترش می‌خواست. اهداف این موتور شامل خروجی بیشتر، ۳۰ درصد کارایی بهتر، و ۱۰ درصد عملکرد رانندگی بهتر هست. این موتور باید هم توی جاده و هم آفرود عملکرد خوبی داشته باشه و توانایی بکسل بالایی داشته باشه.

سیستم هیبریدی جدید شامل موتور V6 جدید، واحدهای محرکه‌ی جلو و عقب، واحد کنترل قدرت و بسته‌ی باتری خواهد بود. این سیستم سه موتور داره: یک تنظیم دو موتوره توی جلو و یکی توی عقب برای سیستم تمام چرخ متحرک (AWD).

موتور V6 جدید همچنین با سیستم S+ Shift جدید هوندا در دسترس خواهد بود که توی هوندا پرلود ۲۰۲۶ معرفی می‌شه. چرا یه خودرویی مثل هوندا پایلوت به حس و صدای شبیه‌سازی شده‌ی تعویض دنده نیاز داره؟ یکی از مهندسان جواب داد: هوندا “عملکرد وحشیانه” می‌خواد. خریداران صدای V6 رو دوست دارن و برای یه رانندگی پرشور، مزیت S+ Shift رو هم می‌خوان.

پلتفرمی طراحی شده برای هندلینگ بهتر

پلتفرم‌های ماژولار باعث تولید خودروهایی می‌شن که سبک‌ترن، با یک ساختار بدنه‌ی جدید که هنگام پیچیدن بیشتر منعطف می‌شه تا بار روی هر لاستیک بهتر کنترل بشه و در نتیجه هندلینگ و پایداری بهبود پیدا کنه.

مدیران هوندا در مورد زمان‌بندی میگن تا سال ۲۰۳۰.

مدیران اجرایی نمی‌گن که آیا موتور V6 جدید فقط برای هیبریدی‌هاست یا به صورت موتور احتراق داخلی بدون هیچ گونه برقی‌سازی هم عرضه می‌شه یا نه. هوندا قصد داره بعد از عرضه‌ی موتور جدید، بعضی از موتورهای V6 قدیمی‌تر خودش رو به تدریج حذف کنه.

 

لینک منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

دانلود زيرنويس ويدئو

رپورتاژ آگهی خوب یا بد؟

خرید رپورتاژ آگهی