کد خبر : 208365
تاریخ انتشار : یکشنبه 19 آذر 1402 - 21:22

طراحی و نورپردازی دفتر اداری

طراحی و نورپردازی دفتر اداری

تامین روشنایی دفترکار بدون طراحی اصولی نورپردازی بسیار اشتباه است. نورپردازی دفتر کار یکی از اصلی‌ترین نکات در طراحی معماری و دکوراسیون داخلی یک فضا می‌باشد. طراحی نورپردازی فضای اداری به دقت و مهارت خاصی نیاز دارد و بروز کوچکترین اشتباه در انجام نورپردازی فضای اداری در روند کلی آن اختلال ایجاد می‌نماید. با استفاده

تامین روشنایی دفترکار بدون طراحی اصولی نورپردازی بسیار اشتباه است. نورپردازی دفتر کار یکی از اصلی‌ترین نکات در طراحی معماری و دکوراسیون داخلی یک فضا می‌باشد. طراحی نورپردازی فضای اداری به دقت و مهارت خاصی نیاز دارد و بروز کوچکترین اشتباه در انجام نورپردازی فضای اداری در روند کلی آن اختلال ایجاد می‌نماید.

با استفاده از طراحی نورپردازی اداری می‌توان بهره‌وری کارمندان در فضای کاری را افزایش داد.مطالعات نشان داده است که مردم به شدت فضاهای روشن روز را به فضاهایی که طبیعی نیستند ترجیح می دهند. افراد در این فضاها احساس رضایت شغلی بیشتری را تجربه می‌کنند.

در این مقاله، برخی از نکاتی را که باید درباره روشنایی فضای اداری بدانید را توضیح می‌دهیم و به شما کمک می کنیم با راهنمایی کارشناسان اکووات نوع روشنایی مناسب را برای موقعیت منحصر به فرد خود انتخاب کنید.

نورپردازی فضای داخلی ساختمان اداری و اهمیت آن

روشنایی دفتر در فضای کاری تأثیر مستقیمی بر روحیه، سطح انرژی و بهره‌وری تیم شما دارد. نور بسیار کم باعث می شود کارمندان احساس خستگی و بدخلقی کنند. از سوی دیگر، تحمل نور بیش از حد روشن برای چشم‌های آن‌ها سخت می‌شود اما یافتن یک تعادل بین مقدار نور خیلی کم و خیلی روشن کار دشواری است.

مواردی مثل کاهش هوشیاری و اختلال در الگوهای خواب، در دراز مدت می تواند منجر به بیماری های بسیار جدی تری شود. با در نظر گرفتن روانشناسی و سلامت روحی جسمی تک به تک افراد در یک محیط اداری می‌توان فضایی طراحی کرد که بهره‌وری بالا و کارکنانی سالم و شاد را دارا است.

تاثیر معماری در طراحی ساختمان‌های اداری، علمی است که امروزه باید در طراحی این نوع ساختمان به آن توجه ویژه داشته باشیم . با استفاده از نور طبیعی فراوان روز، می توان روشنایی با نور مصنوعی را کاهش داد. در نتیجه صرفه جویی بیشتر انرژی، کاهش تاثیر بر روی محیط زیست و همچنین سلامت جسمی و روانی کارمندان و بهره‌وری آنها را یک جا به دست آوریم.

مزایا نورپردازی مناسب دفترکار، سازمان‌ و ادارات

  • افزایش بهره‌وری کارمندان
  • تامین سلامت کارمندان
  • بالا بردی شادابی محیط کار
  • صرفه جویی در کاهش مصرف برق

نورپردازی عالی فضای اداری به کارمندان کمک می‌کند هوشیار، خلاق، پرانرژی و در وضعیت ذهنی مناسب برای ارائه کار به صورت صد درصد بمانند.

افزایش بهره‌وری کارمندان با طراحی نورپردازی اداری

کارکنان معمولاً ۹۰ درصد از فعالیت های اداری را تشکیل می دهند. بنابراین حتی یک درصد افزایش در بهره‌وری می تواند تاثیر عمده‌ای بر روی نتیجه و رقابت پذیری هر کسب و کار، کارفرمایان، توسعه دهندگان، سرمایه گذاران و طراحان داشته باشد.

کارمندان در ساختمان های اداری تقریباً ۳۰ درصد از بیداری خود را صرف کار می کنند تأثیر مثبت بر بهره‌وری و کارایی کارگران با ایجاد محیط کاری راحت و دفاتر سالم به طور قابل توجهی ثابت شده است

رنگ و دما

رنگ و دمای نورپردازی دفترکار نقشی حیاتی در سلامت و بهره‌وری تیم کارکنان دارد. به طور کلی، نورهای با رنگ گرم مانند نارنجی و زرد برای آرامش و ریلکس کردن بهتر هستند، در حالی که نورهای سرد مثل آبی برای سرحال شدن، کار کردن و تمرکز بهتر هستند.

هر دو لامپ فلورسنت و LED نور را در طیف آبی و سفید ساطع می‌نمایند که آنها را برای روشنایی صبحگاهی ایده آل می‌کند LED‌ها همچنین به شما این امکان را می‌دهند که رنگ و دما را تنظیم کنید تا بتوانید نور ساطع شده را تغییر دهید تا نور طبیعی بیرون را مشابه سازی نمایید.

روشنایی

روشنایی بر روحیه و سطح انرژی کارمندانی که در دفتر شما کار می کنند تأثیر می گذارد. نور روشن در صبح برای تحریک هوشیاری، فعالیت و خلاقیت بهترین است. در حالی که نور کم در بعد از ظهر برای کارهای متمرکز و ثابت مناسب تر است.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

رفرال همستر

تولید ادکلن

درخواست تنظیم قرارداد

دوره پاکسازی پوست در کرج

دوره ICDL در تبریز

خرید تاج گل - تاج گل - تاج گل تسلیت - تاج گل ترحیم

خرید انواع هدایای تبلیغاتی لاکچری

دانلود زيرنويس ويدئو

آموزش زبان آلمانی

رپورتاژ آگهی خوب یا بد؟

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح  

خرید رپورتاژ آگهی