کد خبر : 208010
تاریخ انتشار : یکشنبه 31 اردیبهشت 1402 - 23:14

سالن های زیبایی که کمترین مشتری را دارند چه راهکاری برای افزایش مشتری باید انجام دهند؟

سالن های زیبایی که کمترین مشتری را دارند چه راهکاری برای افزایش مشتری باید انجام دهند؟

اگر یک سالن زیبایی دارید و می خواهید به کسب و کار خود رونق ببخشید، باید همیشه دو اصل را مد نظر داشته باشید: جذب مشتریان جدید و حفظ مشتریان فعلی. در واقع این یک مهارت است که هر سالن داری باید بتواند از پس آن برمی آید. هر چقدر هم که شما در ارائه خدمات خود به مشتریان موفق

اگر یک سالن زیبایی دارید و می خواهید به کسب و کار خود رونق ببخشید، باید همیشه دو اصل را مد نظر داشته باشیدجذب مشتریان جدید و حفظ مشتریان فعلیدر واقع این یک مهارت است که هر سالن داری باید بتواند از پس آن برمی آیدهر چقدر هم که شما در ارائه خدمات خود به مشتریان موفق عمل کنید، اما نتوانید تعداد مشتریان خود را افزایش دهید، متاسفانه پیشرفتی حاصل نخواهد داشتبه منظور موفقیت در این راه، در ادامه راهکارهایی برای جلب مشتری و ساخت مشتریان وفادار ارائه می دهیم.

انواع راهکارهای جذب مشتری برای آرایشگاه

·        خدمات رایگان

همیشه در کنار کار زیبایی ای که برای مشتری انجام می دهید، یک کار رایگان هر چند کوچک در کنار کار اصلی انجام دهید. از این خدمات رایگان می توان به اصلاح صورت، اصلاح ابرو، ماساژ و اشاره کرد که این بستگی به شرایط آرایشگاه شما دارد. خدمات رایگان حس خیلی خوبی را به مشتری می دهد و نشانه ای از احترام به اوست. نتیجه این کار را حتما در آینده ای نه چندان دور خواهی دید.

·        مشاوره رایگان

مشتری قبل از اینکه بخواهد برای اولین بار از خدمات شما استفاده کند، سوالات زیادی در ذهن دارد؛ مثل انواع مدل ها، کیفیت کارها و که شما باید در حین مشاوره به آنها پاسخ دهید و لابلای حرف های خود به سوالات مشتری در مورد قیمت هم پاسخ داده باشید. آگاهی مشتری از قیمت و خدمات باعث ایجاد حس اعتماد در وی می شود.

 این مشاوره ها می تواند حتی برای بعد از انجام خدمات و توصیه برای برخی مراقبت ها باشداین کار می تواند باعث دلگرمی مشتری شده و حس احترام و ارزشمندی را به او القا  کند.

·        قیمت مناسب

برای تعیین قیمت برای خدمات خود، حتما شرایط سالن خود و موقعیت آن را در نظر بگیرید. به هیچ وجه در بحث قیمت وارد رقابت با دیگر آرایشگاه ها نشوید. برای مثال ابتدا کیفیت خدمات و تجهیزات سالن خود را را در نظر بگیرید و سپس به این که سالن شما در پایین شهر، مرکز یا بالای شهر است توجه کنید. در مورد این مسائل حتما مشتری را آگاه کرده و ابهاماتی که در ذهن او وجود دارد را برطرف کنید.

·        آتلیه در سالن زیبایی

وقتی که خدمات مورد نظر خود مثل میکاپ و یا براشینگ را برای مشتری انجام دادید، سعی کنید با گرفتن عکس، این لحظه را برای او ثبت کنید. این کار حتما تبلیغی برای کار شما خواهد بود و افراد بیشتری را جذب سالن شما خواهد کرد. شک نکنید!

·        ارائه نمونه کار ها و تاییدیه های مشتریان قبلی

شما می توانید تصاویری از مشتریان قبلی که از کار شما رضایت داشته اند، در قالب عکس، صوت و ویدئو در شبکه های اجتماعی و یا در آلبوم داشته باشید. این بهترین راه برای راحت کردن خیال مشتری و جلب اعتماد او برای مراجعه به آرایشگاه است.

·        هدیه های ماندگار

این هدیه ماندگار می تواند فقط برای عروس یا برای همه مشتریان باشد. روی این هدیه، لوگو آدرس، شماره تماس، آدرس شبکه های اجتماعی و وب سایت خود را درج کنید. این کار را می توانید روی پاکت ها و نایلون هایی که به مشتریان میدهند هم انجام دهید. این هدیه ها تبلیغ خوبی برای سالن ها خواهند بود.

·        سخنرانی نکردن برای مشتری

در کنار برخی کارها که باید برای جذب و ماندگار کردن مشتری انجام دهید، برخی کارها هم هست که اصلا نباید انجام دهید. چون می توانید باعث ناراحتی وی شده و او را فراری دهد. حتی اگر در آن لحظه ناراحتی خود را ابراز نکند. مثلا بهتر است در مورد موضوعاتی با او صحبت کنید که او شروع کننده آنهاست و سعی کنید بیشتر شنونده باشیم تا سخنران. به هیچ وجه در مورد مسائل شخصی از وی سوال نکنید.

·        پیگیری کردن مشتری

پیگیری میتواند القا کننده حس ارزشمندی در مشتری باشد. این پیگیری می تواند هم قبل و هم بعد از ارائه خدمات باشد. مثلا اینکه نوبت وی را به او یادآوری کنید و یا بعد از مدتی از وی بپرسید که از کار شما راضی بوده یا نه. این کار هر چند خیلی جزئی و کوچک است اما می تواند تاثیر بزرگی بر ذهن مشتری بگذارد.

·        ذخیره اطلاعات مشتری ها

این کار باعث می شود بتوانید در مناسب هایی مثل روز تولد، آفر ویژه ای برای او در نظر بگیرید و یا آفرهای دیگر در روزهای عادی را به اطلاع وی برسانید. گذشته از این ها ممکن است بخواهید سالن خود را جابجا کنید که در این صورت می توانید آدرس جدید را به آنها اطلاع دهید.

·        فضای مجازی و وب سایت

امروزه هر کسب و کاری که با اینترنت و دنیای مجازی بیگانه باشد، محکوم به شکست است. استفاده از شبکه های اجتماعی برای تعامل با مشتریان، بهترین کار برای جذب مشتری بوده و از واجبات است. چه بهتر که در کنار شبکه های اجتماعی یک وب سایت هم برای آرایشگاه داشته باشید که اگر به هر دلیلی شبکه اجتماعی به کنار رفت، بتوانید از طریق وب سایت این تعامل را حفظ کنید. علاوه بر این، وب سایت به کسب و کار شما وقار و ابهت خاصی می بخشد. البته فقط داشتن این امکانات کافی نیست و باید محتوای جذاب و کاربر پسند تولید کرد.

·        ایجاد محیطی آرام بخش و دلنشین برای مشتری

گاهی مشتری مجبور است برای انجام کار زیبایی خود ساعت ها در آرایشگاه بماند. بنابرای این اگر فضایی ایجاد کنید که او در این مدت آرامش داشته باشد، قطعا ساعات خوبی را سپری خواهد کرد و می تواند او را به مشتری همیشگی تبدیل کند. از جمله کارهایی که می توانید برای ایجاد این فضا انجام دهید، عبارتند از:

  • از موزیک های آرام بخش در سالن استفاده کنید.
  • از رایحه های خوشبو برای سالن استفاده کنید.
  • حتما باید سالن تهویه مناسبی داشته باشد تا بوی مواد آرایشی را دفع کند.
  • روی میزها از مجله، بروشور و کتاب برای سرگرم شدن مشتری ها استفاده کنید.
  • فضایی را برای کودکان در نظر بگیرید تا برخی مادرها بتوانند بچه هایشان را هم با خود بیاورند.
  •  ایجاد دکوراسیون داخلی زیبا و نورهای مناسب
  • جدا کردن فضا برای خدمات مختلف

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.

باکس پلکسی

ثبت فردا ، جواز کسب ، جواز تاسیس، پروانه بهره برداری

قالیشویی کرج

اجاره خودرو

تور دبی

خرید تاج گل - تاج گل - تاج گل تسلیت - تاج گل ترحیم

دانلود زيرنويس ويدئو

رپورتاژ آگهی خوب یا بد؟

خرید رپورتاژ آگهی